ROC van Amsterdam

Het is een bekende uitdaging voor grote organisaties: het spanningsveld tussen een herkenbaar groepsmerk, en de behoefte aan een eigen gezicht voor organisatie-onderdelen. De oplossing ligt vaak in de content, en een eigen communicatiestijl binnen de groep.

Unieke positie

Felt is sinds 2019 verantwoordelijk voor de visuele identiteit en merkcommunicatie van ROC van Amsterdam. Zowel voor het overkoepelende ROCVA-merk, als voor de afzonderlijke mbo-colleges. Het geeft ons de ideale positie om zowel naar het grote plaatje te kijken, als om specifieke brand communicatie te ontwikkelen voor ieder groepsonderdeel.

Kijk naar je merk, niet alleen naar je huisstijl

ROC van Amsterdam heeft een sterk en herkenbaar merk, waar de mbo-colleges van profiteren. Maar de colleges hebben ook een duidelijke behoefte om zich individueel te onderscheiden. Hoe doen we dat? Aan de overkoepelende huisstijl komen we niet. Alle visuele communicatie moet steeds herkenbaar ROCVA blijven. Het is dan ook geen huisstijl probleem, maar een merkprobleem. Het is prima mogelijk om je eigen merkboodschap te verkondigen binnen een bestaande groepsidentiteit. Vertel je eigen verhaal, in woord en beeld.

Ontwikkel je merkverhaal

Onze werkwijze: in een aantal door ons geleide sessies krijgen we samen jouw eigen unieke verhaal boven tafel. Als we dit kernverhaal helder en beknopt geformuleerd hebben, heb je een duidelijk startpunt voor je positionering: je weet waar je voor staat, voor wie je het doet en wat jouw organisatie onderscheidend maakt. Vervolgens kijken we naar je hele customer journey en plotten daar een communicatiestrategie op. Alle communicatiemiddelen en designs worden steeds weer getoetst aan het kernverhaal, zodat jouw communicatie altijd merk-versterkend werkt. Zo brengen we jouw eigen verhaal tot leven, zonder aan de visuele identiteit van de groep te tornen.

Client

ROC van Amsterdam

Services

Brand development
Creation & content
Design for education

Collaboration

Feel free to share

t w