Branding voor interieurs

Je brand tot leven brengen in de gebouwen waarin je werkt? FELT is de ideale creatieve partner voor het ontwikkelen van inspirerende brand visuals en wayfinding die naadloos aansluiten bij je interieurontwerp.

Het interieur als canvas voor brand values

Je merkwaarden, of brand values, zijn de waarden die jouw organisatie met haar doelgroepen deelt. Ze komen voort uit je kernwaarden: waar sta je als organisatie voor, welke overtuigingen bepalen de keuzes die je als organisatie maakt? Je wilt met deze waarden een snaar raken bij je doelgroepen. Je gebouwen, de ruimtes waarin je werkt en mensen ontvangt, bieden een fantastisch canvas voor het creatief verbeelden van deze waarden.

Stel, je laat je gebouw inrichten door een interieurstylist. Is er in dit proces van inrichting voldoende aandacht voor je brand values en huisstijl? Over het algemeen valt een goed brand concept voor je gebouwen buiten de scope en vooral de expertise van de kantoorinrichter of architect. Bewegwijzering wordt vaak wel meegenomen, maar bij (grafisch-) ontwerpkeuzes zoals lettertypen en styling van het wayfindingsysteem wordt het brandbook meestal overgeslagen. Logisch, je brand is in de eerste plaats de expertise van je brand bureau, niet van je (interieur)architect.

Onze aanpak

FELT is gewend in dit soort trajecten als brand partner op te treden in de driehoek opdrachtgever – brand bureau – interieurarchitect. Wij maken prikkelende en inspirerende visuals, bewaken samen met jou de brand values, én zorgen ervoor dat kleuren, typografie en materialen niet conflicteren met je huisstijl. We leveren een visueel systeem, waarin visuals, wayfinding en narrowcasting perfect op elkaar aansluiten.

In gebouwen is behoefte aan zowel low-, als high-attention visuals. Soms wil je in een ruimte waarin geconcentreerd gewerkt moet worden, sfeerversterkende achtergrondvisuals creëren die niet op een nadrukkelijke manier om aandacht vragen. Daar tegenover heb je communicatie-elementen nodig die juist wel moeten opvallen, zoals narrowcasting, of een spetterende brand visual in een ruimte waarin actief gewerkt wordt. Om een goede balans te vinden tussen alle elementen, heb je een partij nodig die de regie en het overzicht over het proces houdt.

FELT ontwikkelt op basis van plattegronden, artist impressions en foto’s, een masterplan met moodboards voor alle ruimten, waarna we gaan ontwerpen. Aan de hand van tussentijdse besprekingen worden de betrokken partijen meegenomen in het creatieve proces. FELT werkt vervolgens samen met een aantal vertrouwde partijen voor de technische realisatie van de diverse onderdelen, en begeleidt het hele productieproces.

Wil je meer weten over wat wij voor jouw interior branding kunnen doen? Neem contact met ons op!

ROC van Amsterdam / MBO College Hilversum

Voor MBO College Hilversum, het grootste college van ROC van Amsterdam, ontwierpen we de bewegwijzering, narrowcasting en visuele aankleding van diverse onderwijsgebouwen. We werkten nauw samen met het mbo college, de architect en de interieurontwerper. Voor de verschillende functies in de gebouwen, zoals studeren, chillen en overleggen, worden verschillende ‘belevingssferen’ gecreëerd. FELT is verantwoordelijk voor het creatieve concept en de designs, en heeft als hoofdaannemer en project manager opgetreden voor de technische uitvoering. De metamorfose van de onderwijsgebouwen heeft geleid tot een sfeervol geheel, waarin de visuals de functie van diverse ruimtes op een prettige en vrolijke manier versterkt.

Danone Nutricia Research Headquarters

Het hoofdkantoor van Danone Nutricia Research op het Utrecht Science Park vormt het middelpunt van een voortdurend komen en gaan van Danone medewerkers en bezoekers van over de hele wereld. Felt creëerde brand visuals voor ontmoetingsplekken, labs en proefruimten. De waarden van het concern worden in wandgrote visuals verbeeld.

In de centrale ontvangsthal maakte FELT een interactieve presentatiewand, waarop het verhaal over de productontwikkeling van Danone Nutricia Research wordt verteld. De wand is tegelijk product display, mini-expositie en organisatiemodel. Verborgen vakjes bieden verdiepende informatie, net als het interactieve touchscreen.

Client

Danone Nutricia Research
ROC van Amsterdam
MBO College Hilversum
Gebouwde Omgeving Bussum

Services

Merkontwikkeling
Visual identity
Creatie & content

Collaboration

Danone Nutricia Research
ROC van Amsterdam
MBO College Hilversum
Gebouwde Omgeving Bussum


Feel free to share

Mariaplaats met het Conservatorium